سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل پزشکی در امارات

امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه 7 شیخ‌نشین شامل ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین می باشند که در سال 1971 تشکیل شده است. این کشور که در کل 83 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت دارد از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب‌های خلیج فارس همسایه است. نوع حکومت در این کشور فدرال است و در هر ایالت رهبری به صورت موروثی منتقل شده و سران در کنار هم بزرگترین قدرت دولت فدرال یعنی کنسول عالی رهبری را تشکیل می‌دهند.

امارات متحده عربی آب و هوایی گرمسیری دارد، تابستان‌های آن داغ و مرطوب و زمستان‌های آن ملایم است. بارندگی در این کشور نادر و اغلب در ماه‌های زمستان رخ می‌دهد. در طول و پایان فصل زمستان وقوع توفان شن معمول است. بخش اعظم این سرزمین را صحرا تشکیل می‌دهد. دو رشته کوه نیز در این کشور وجود دارد. سواحل این کشور، که اکثر جمعیت کشور در آن ساکنند، عمدتا پوشیده از نمکزار است.

شرایط تحصیل پزشکی در امارات

در طی چندین سال گذشته در کشور امارات متحده عربی در زمینه های گوناگون شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه ای بوده ایم. یکی از این موارد، پیشرفت در سیستم آموزشی این کشور می باشد. میتوان گفت که تحصیل پزشکی در کشور امارات برای بسیاری از افراد قابل توجه و با اهمیت است چرا که دانشگاه های کشور امارات پلی برای ادامه ی تحصیل در کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا است و یکی از پرطرفدارترین رشته های تحصیلی در امارات، رشته پزشکی می باشد.

برای تحصیل پزشکی در امارات نیاز است که از سیستم آموزشی این کشور و شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های آن اطلاعات کافی داشته باشید و بدانید که تحصیل در امارات، در مقاطع عالی و دانشگاهی با داشتن دیپلم کامل متوسطه آغاز می شود و شرط اصلی پذیرش برای دانشجویان خارجی در دانشگاههای امارات، گواهی تمکن مالی، داشتن گذرنامه معتبر و همچنین فارغ التحصیل شدن در مقطع قبلی از دانشگاههای معتبر میباشد. همچنین لازم به ذکر است تمامی رشته های تحصیلی در کشور امارات به زبان انگلیسی ارائه میشود از همین رو نیاز است که متقاضی تحصیل پزشکی در امارات، دارای مدرک زبان آیلتس حداقل 5/5  باشد. در صورت عدم تسلط به زبان انگلیسی، متقاضیان میتوانند در یکی از کالج های خصوصی، زبان انگلیسی بیاموزند و سپس وارد دوره دانشگاهی در امارات شوند.

مزایای تحصیل پزشکی در اماراتپزشکی در امارات

  • امکان کار در حین تحصیل
  • اقامت یکساله پس از فارغ التحصیلی
  • امکان بورس توسط دانشجوی شاغل به تحصیل
  • تدریس به زبان انگلیسی
  • امکان اخذ اقامت دائم امارات

هزینه تحصیل پزشکی در امارات

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هزینه تحصیل در کشورهای خارجی برای شما در اولویت قرار ندارد میتوان گفت کشور امارات با امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار میدهد میتواند یکی از گزینه های خوب شما باشد. زیرا تحصیل در امارات، یکی از پرهزینه ترین گزینه ها می باشد اما با در نظر گرفتن امکانات ارائه شده و همچنین امکان تحصیل به زبان انگلیسی بسیاری از متقاضیان تحصیل پزشکی، این کشور را بدون در نظر گرفتن هزینه بالای آن برای ادامه تحصیل انتخاب میکنند.

اگر بخواهم از هزینه های تحصیل پزشکی در امارات برایتان بگویم باید بدانید که با توجه به اینکه تمامی مقاطع و رشته های تحصیلی در این کشور به زبان انگلیسی و منطبق با آخرین متدهای دنیا تدریس میشود، هزینه تحصیل پزشکی در امارات سالانه حدود 40 هزار دلار آمریکا می باشد که در مقایسه با سایر کشورهای منطقه، رقم بالاییست. اما دولت امارات مزایایی را نیز برای دانشجویان در نظر گرفته و به آنها طبق قانون در سراسر دنیا اجازه کار در حدود 20 ساعت در هفته را صادر کرده که هر دانشجو به صورت میانگین بین 10 تا 12 دلار حقوق دریافت خواهد کرد تا بتواند بخشی از هزینه های تحصیل خود را پوشش دهند.

دانشگاه های کشور امارات در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشند.