سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش برای متقاضیان بین المللی به نسبت متفاوت است به نحوی که باید مدرک آخرین مقطع تحصیلی دانشجو با مدرک تحصیلی معادل آن دراتریش برابر بوده و همچنین برای ادامه تحصیل در مقطع مشابه در کشور مقصد مناسب باشد. همچنین شما باید تسلط کافی به زبان انگلیسی یا آلمانی بسته به زبان تدریس دوره تحصیلی مورد نظر را داشته باشید که میزان تسلط و نوع مدرک زبان مورد نیاز توسط دانشگاه مربوطه تعیین می شود.

مزایای تحصیل در اتریش

  • تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و دنیا
  • هزینه تحصیل بسیار کم در حد رایگان (300 تا 700 یورو سالی)
  • اجازه کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی
  • تمدید اقامت پس از پایان تحصیل به منظور پیدا کردن شغل در اتریش
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از 3 سال کار کردن در اتریش
  • امکان دریافت ویزای همراه
  • امکان سفر به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی اتریش

دانشگاه های برتر اتریش

تحصیل در اتریش

از جمله دانشگاه های برتر اتریش که دارای رتبه جهانی هستند می توانیم به :

  • دانشگاه وین University of Vienna با رتبه جهانی 156
  • دانشگاه تکنولوژی وین Vienna University of Technology با رتبه جهانی 246
  • دانشگاه اینزبروک Universität Innsbruck با رتبه جهانی 288 و حضور در 30 دانشگاه برتر دنیا از لحاظ تعداد دانشجویان بین المللی
  • و دانشگاه Karl-Franzens-Universität Graz که با نام دانشگاه گراتز نیز شناخته می شود و دارای رتبه جهانی 411 است اشاره کنیم.

در اتریش بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی ارائه می شود و رشته های تحصیلی به زبان انگلیسی عمدتا در مقطع دکترا و در بعضی رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شوند. همکاران ما شما را در اخذ پذیرش از دانشگاه دلخواه و رشته های به زبان انگلیسی یاری خواهند کرد.

مقاطع تحصیلی مختلف در اتریش

مقطع طول دوره (سال) زبان تدریس پیش نیاز
کارشناسی 4-3 آلمانی پیش دانشگاهی+ قبولی در دانشگاه سراسری یا مدرک کاردانی
کارشناسی ارشد 2-1 آلمانی کارشناسی + B2 آلمانی
دکترا 3 انگلیسی – آلمانی کارشناسی ارشد + B2 آلمانی/ IELTS 6

نکته: برای متقاضیان ایرانی قبولی در کنکور سراسری یا فارغ التحصیلی از دانشگاه سراسری یا پیام نور لازمه ادامه تحصیل در اتریش است.

آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاههای اتریش:

دانشگاههای اتریش در طول سال 2 ترم تحصیلی دارند که تا تاریخ های :

  • برای ترم تابستانی تا 1 فوریه (11 بهمن ماه )
  • و برای ترم زمستانی تا 1 سپتامبر (10 شهریور ماه ) مدارک تحصیلی دانشجویان خارجی را می پذیرند .

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در اتریش در مقاصع مختلف همچون کارشناسی و یا کارشناسی ارشد باید به این نکته توجه داشته باشند که اخذ پذیرش بین 6 الی 8 هفتهبطول می انجامد. بعد از اخذ پذیرش برای دریافت ویزا باید زمان بین 3 -4 ماه را در نظر داشته باشید.

متقاضیان تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی:

 برای تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی نیاز به ارائه مدرک پیش دانشگاهی و مدرک اشتغال به تحصیل می باشد یعنی شما باید در آزمون کنکور سراسری قبولی در رشته مورد نظر برای تحصیل در اتریش را داشته باشید و یا در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی در همان رشته در دانشگاه های ایران باشید. دوره کارشناسی در اتریش 3 ساله می باشد و امکان اقامت پس از اتمام تحصیلات وجود دارد. همچنین حداقل پیش نیاز برای شرکت در مصاحبه سفارت ارائه مدرک A2 زبان آلمانی است.

متقاضیان تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد:

برای تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد شما نیز به ارائه مدرک کارشناسی در رشته مورد نظر برای ادامه تحصیل دارید. دانشجویان ایرانی باید در نظر داشته باشند در صورتیکه مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه سراسری و با نمرات مناسب دریافت کرده باشند می توانند با صلاحدید دانشگاه مقصد به صورت پیوسته در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل شوند و در صورتیکه مدرک کارشناسی آنها از دانشگاه آزاد صادر شده است امکان تحصیل پیوسته وجود ندارد بلکه متقاضی باید ریز نمرات خود را برای دانشگاه ارسال نمایند و دانشگاه مقصد پس از ارزیابی و تطابق نمرات و واحدهای درسی به دانشجو اعلام میکند که چند واحد دیگر در مقطع کارشناسی  باید در اتریش سپری کند تا به سطح لازم برای شروع مقطع کارشناسی ارشد برسد.

این دوره در اتریش 2 ساله می باشد و امکان کار در زمان تحصیل و همچنین اقامت پس از فارغ التحصیلی وجود دارد. همچنین حداقل پیش نیاز برای شرکت در مصاحبه سفارت ارائه مدرک A2 زبان آلمانی است.

متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در اتریش:

دوره دکترا در اتریش 3 تا 5 ساله می باشد و زبان تدریس در این دوره انگلیسی است و دانشجویان برای اخذ پذیرش در این مقطع باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 ارائه دهند. تحصیل ارزان در اتریش در مقطع دکترا امکان پذیر می باشد و در صورت دارا بودن سوابق تحصیلی درخشان امکان اخذ بورسیه و دریافت حقوق نیز وجود دارد. همچنین در زمان تحصیل اجازه کار 20 ساعت در هفته برای دانشجویان لحاظ شده است. در نظر داشته باشید برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا باید مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مورد نظر گرفته باشید. همچنین متقاضیان ایرانی پس از اتمام دوره کارشناسی ارشد و شرکت در آزمون دکترا و اخذ قبولی می توانند تاییدیه قبولی خود را برای اخذ پذیرش به دانشگاه مربوطه ارسال نمایند. همچنین حداقل پیش نیاز برای شرکت در مصاحبه سفارت ارائه مدرک A2 زبان آلمانی است.

تحصیل ارزان در اتریش برای دانشجویان بین المللی

برای دانشجویان اتریشی یا با تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا ادامه تحصیل در اتریش به صورت رایگان می باشد. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان بین المللی توسط دانشگاه ها تعیین می شود که این شهریه تحصیلی در حدود 400 تا 700 یورو، بسته به رشته و مقطع تحصیلی می باشد. همچنین 22 دلار حق عضویت در اتحادیه دانشجویی در هر ترمم برای همه دانشجویان الزامی می باشد. برای  دانشجویان بین المللی بورسیه های تحصیلی مختلف در مقطع دکترا در نظر گرفته شده است که همکاران ما در صورت واجد شرایط بودن متقاضیان،  برای اخذ بورسیه تحصیلی نیز شما را یاری خواهند کرد.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش

دانشجویان بین المللی در اتریش اجازه کار نیمه وقت خواهند داشت و می توانند با مراجعه به وبسایت دانشگاه مربوطه درخواست کار خود را ثبت نمایند. درآمد حاصله از شغل های نیمه وقت می تواند تا قسمتی از هزینه تحصیل در اتریش را پوشش دهد. البته شرایط کار (ساعت کاری و حقوق) برای دانشجویان بین المللی بنا بر مقطع تحصیلی آنها تعیین می شود به این ترتیب که برای دانشجویان مقطع کارشناسی 10 ساعت در هفته با 280 یورو در ماه و دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته با 560 یورو در ماه می باشد.

هزینه زندگی در اتریش بسته به سبک زندگی هر فرد می تواند متفاوت باشد ولی به صورت کلی برای هزینه های زندگی در اتریش 200 یورو برای خورد و خوراک، 50 یورو رفت و آمد، 30 یورو برای بیمه دانشجویی، 100 یورو برای هزینه های متفرقه و 200 تا 400 یورو برای اسکان باید در نظر گرفت. البته برای دانشجویان بین المللی پانسیون های دانشجویی وجود دارند که اتاق با مبلغ اجاره مناسب با هر بودجه را ارائه می دهند. در مجموع برای هزینه زندگی در اتریش برای دانشجویان 700 تا 800 یورو در ماه خواهد بود و این مبلغ به ازای هر نفر اضافه ( همراه دانشجو مانند همسر یا فرزندان) تا 300 یورو قابل افزایش خواهد بود.